מבצע לחגי תשרי! ספר אחד ב-60 ש״ח, שניים ב-110, שלושה ב-139 ש"ח + משלוח חינם לנקודת איסוף. המחיר יתעדכן באופן אוטומטי בקופה בהתאם לכמות המוצרים

פרשת השבוע

א. ״עומר?״.
״נכון״.
״מדבר הרב ראובן. יש לנו כנס גדול של רבנים מחתנים בעוד חודש, ורצינו שתבוא לדבר איתנו על יהדות״.

שום מילה במשפט הזה לא הגיונית, ולכן כשהוא סיים אותו שאלתי אותו אם הוא התבלבל במספר ואם הוא בטוח שהוא הגיע לעומר הנכון.
״אתה העומר ברק שכתב את הפוסט ׳אני יהודי׳, נכון?״.
פאק. זה באמת אני.

ב. אני שונא את הפוסט הזה. מהמון סיבות. אם אתם לא יודעים על איזה פוסט מדובר, תחילתו בקצת אחרי אוקטובר ההוא, כשהגיע לעיני הסרטון של אחת ממפלצות הנוח'בה מתקשר לאביו המפלצתי והגאה וצורח לתוך הטלפון הסלולרי 'אבא! רצחתי עשרה יהודים!'. הסרטון הזה, והעיניים רוויות השנאה והשמחה האדירה שבו, גרמו לי להבין שלא משנה כמה מסובכת ולרוב גם לא קיימת מערכת היחסים שלי עם היהדות, אם הסכין הזו תגיע אלי, אני ארצח כיהודי. וזה גרם לי לתהות – בקול רם ובפייסבוק – אם אולי אני צריך להיות יותר יהודי גם בחיי. זה פוסט של 300 מילה, שמלוות וידאו שלי מדליק נרות שבת עם ילדי ואף אחד מאיתנו לא יודע מה לברך, אז בירכנו את הברכות של חנוכה, שיהיה. לחצתי על פרסם וכמנהגו של האינטרנט לפעמים, מה שקרה אחר כך ידהים אתכם.

ג. הפוסט הזה, כפי שאולי אפשר להבין, התפוצץ. אנשים התקשרו אלי ודמעות בקולם. רבנים מכל הארץ כתבו לי. הוזמנתי לכל כך הרבה ארוחות שבת עד שעשיתי חישוב, ואם הייתי נענה לכל ההצעות שקיבלתי במהלך השבוע אחרי הפרסום שלו היה לוקח לי 11 שנים וחצי כדי להגיע לכולם. כל ערוץ טלוויזיה התקשר. לחלקם גם הלכתי. הוזמנתי לשלושה דיונים בכנסת. הלשכה של ראש הממשלה התקשרה. חוויתי כבר כמה טירופים סביב פוסטים במהלך חיי, אבל כזה דבר עוד לא היה.

ברירת המחדל היהודית שטבועה בכולנו שקודם נמות ואחר כך נראה היא לא תוכנית פעולה מספיק טובה. תמונה מתוך ההרצאה

ד. אני שונא את הפוסט הזה, כבר אמרתי? הסיבה האחת כי אני לא יודע איך להסביר את זה שכתבתי שני ספרים, שתי סדרות וסרט, ובסוף הדבר הכי מוכר שכתבתי נכתב בארבע דקות ובלי כוונה בכלל. אני שונא את הפוסט כי מעולם לא הבנתי למה הוא כל כך ריגש אנשים, ולמרות שאלפי אנשים דיברו איתי עליו אני עדיין לא מבין. אני שונא את הפוסט הזה כי לא משנה כמה אני מנסה להדחיק אותו, מישהו תמיד מתקשר אלי ומבקש ממני לבוא ולדבר עליו ועל המסע היהודי שלי, ואני תמיד אומר להם שהמסע עצר בסוף הפוסט ושום דבר לא קרה, והם תמיד אומרים: אז תבוא בכל זאת. בדרך כלל אני מסרב, אבל לבוא להרצות בפני מאות רבנים על יהדות זה דבר כל כך סוריאליסטי ועגלה שחוץ מזה שאין לי שום דבר להגיד להם אין לי שום סיבה שלא לקפוץ עליה ולראות לאן היא תיקח. זו הרפתקאה שאי אפשר לסרב לה. אז אמרתי כן.

ה. ערב ההרצאה היו לי שלוש דקות – שהן מה שלוקח להקריא את הפוסט בקול רם – מוכנות, וישבתי במרפסת של רותם עם הראש בין הידיים ונתתי את הדרשה השבועית שלי על איזה אדיוט אני שהסכמתי, ואיך אני תמיד מכניס את עצמי לשטויות האלה ומה לי ולאנשים האלה בכלל, הרי אין לנו שום דבר במשותף, אז מה יש לי להגיד להם שלא יגרום להם לרצות לסקול אותי. כבר חשבתי להתקשר ולבטל, אבל רותם לא הרשתה לי, ואז היא אמרה: ״הם רבנים מחתנים, נכון?״.
״כן״, עניתי לה.
״אז למה שלא תדבר איתם על אהבה? הנה נושא שאתה ממש מבין בו״.

ו. בהערת צד אני רוצה להגיד שהמתנה הכי גדולה – ויש המון, אז באמת קשה לבחור – מרותם היא היכולת לדייק אותי ותמיד לראות אותי בתור מה שאני יכול להיות ולכוון אותי לשם בעדינות. אני לא יודע איך היא עושה את זה, ואני מקווה שמתישהו היא תוציא קורס דיגיטלי בנושא, כי זו חוויה מדהימה לחוות בזוגיות.

ז. 17 דקות אחרי שהיא אמרה את המשפט הזה ההרצאה הייתה מוכנה.

ח. ההרצאה הזו הייתה אמורה להתחיל בשש שעון ירושלים, והחלטתי שארבע זה זמן מספיק טוב לצאת מתל אביב.
וזו הייתה טעות איומה.
עלייה לירושלים, מסתבר, הוא עניין של חצי יום, וכרוכה בנסיעה בפקק בלתי נגמר. הוויז הראה שאני מגיע ב-18:17. התקשרתי לרב ראובן להגיד לו שאני מאחר, והוא ענה ״אתה תנהג, אני אתפלל״. ברצף אירועים שאין לי איך להסביר אותו ומעולם לא חוויתי כמוהו, דקה אחרי שהסתיימה השיחה וויז תיקן את עצמו ל-17:46. בחיים לא ראיתי דבר כזה. זה הדבר הכי קרוב לחוויה רוחנית שהיה לי, ואיזה מוזר שזה קרה בפקק באזור מודיעין.

ט. שלוש דקות אחר כך התקשרתי לרב ראובן לספר לו ש״זה עובד, הדבר הזה של התפילות!״, והוא צחק ואמר ״חוץ מכמה זמנים בלי קליטה זה עובד יופי״. באותה שנייה ממש וויז עדכן את עצמו ל-17:54, והוא אמר ״איי, המחיר של הבדיחה. תפילות זה דבר שחייבים לקחת ברצינות. אפשר לצחוק על הכל, אבל לבקש ולקבל ובמקום להיות בהוקרת תודה לעשות מזה צחוק, זה אסור״.

י. לא החלפנו מילה יותר עד שהגעתי. האוטו שלי נחת בחניון חמש דקות לפני תחילת הזמן.

למרות שעברו כמה ימים מאז ההרצאה, אני עדיין מרגיש שאני קצת מרחף ממנה. אחד הרבנים בהרצאה שאל אותי ״אז איך מקרבים את העם?״, ואני עניתי לו: ״ממש ככה״

יא. למרות שתכננתי להיות משכיל וחכם, החלטתי (בעצתה של רותם, כמובן) פשוט להיות אמיתי ואני. ״אם הם הזמינו אותך כנראה – ואני סתם זורקת רעיון מופרע לאוויר, כן? – שמעניין אותם לשמוע מה יש לך להגיד״. פחדתי מזה מאוד וגם רעדתי מהתרגשות, ובכל זאת עליתי מול אולם גדול מלא במאות אנשים שרחוקים שנות אור מהמילייה שלי. אבל ברגע שאמרתי את המשפט ״ לעמוד פה ולדבר אתכם על יהדות מרגיש לי כמו זיוף. זו האמת. מה אני מבין בזה. מה לי ולזה. התכחשתי ליהדות שלי במשך שנים ואז כתבתי טקסט בארבע דקות ועכשיו אני גובה כסף כדי לדבר על דבר שאני לא מבין בו כלום, מה שרק מראה שהתחברתי לצד היהודי שלי״ והם צחקו, ידעתי שנהיה בסדר. 

יב. 40 הדקות שבאו אחרי המשפט הזה הרגישו כמו שלוש. לא האמנתי שנגמר הזמן. שלב השאלות סלל את הדרך לאחת השיחות הכי מאתגרות ומעניינות שהיו לי, והרגשתי איך לאט לאט אני יוצא מהאוטומט שלי ואת כל דרך המחשבה שלי מאותגרת, ואין דבר שאני אוהב יותר מזה. זה הסתיים במחיאות כפיים סוערות, תור של לחיצות ידיים והמון הזמנות לשבת.

יג. עשיתי חישוב, אם הייתי נענה לכל ההצעות זה היה לוקח לי שמונה חודשים.

יד. למרות שעברו כמה ימים מאז ההרצאה, אני עדיין מרגיש שאני קצת מרחף ממנה. אחד הרבנים בהרצאה שאל אותי ״אז איך מקרבים את העם?״, ואני עניתי לו: ״ממש ככה״. יושבים. מדברים. מכירים. מגלים שהצד השני רחוק שנות אור מהדימוי שיצרו לו החדשות, ומזכירים לעצמנו כל הזמן שאפשר להגיד שנמות ולא נתגייס, נמות ולא נתפשר, נמות ולא נדבר, נמות ולא נוותר על השרימפס שלנו, ואפשר גם להבין שברירת המחדל היהודית שטבועה בכולנו שקודם נמות ואחר כך נראה היא לא תוכנית פעולה מספיק טובה. המוות ודאי, על אחת כמה וכמה בארץ הזאת. בשאר הזמן אנחנו חייבים לשבור את הראש איך אנחנו מסתדרים פה. זו משימה שלקחתי על עצמי להיות חלק ממנה ב-8.10, ועוד לא הרמתי ידיים.

טו. ״אתה יודע שהם לא באמת רצו לשמוע אותך, נכון?״, אמרה לי חברתי הטובה שהלכה עוד יותר שמאלה ב-7.10 וטרם שבה. ״לא מעניין אותם מה יש לך להגיד, הם סתם רוצים להרגיש מוסריים ונעלים שהם מזמינים אותך״. אולי. מה אני יודע. אני לא זוכר את עצמי הולך להרצאה של רב כדי להרגיש מוסרי ונעלה, זה נראה לי המון מאמץ בשביל משהו שאני יכול לעשות בקלות בבית שלי מבלי להקשיב לאף אחד חוץ ממני, אבל מה אני יודע. הקשבה הייתה בחדר הזה, זה אני יודע להגיד בוודאות. מה המניעים הנסתרים שהובילו אליה? שכל אחד יספר לעצמו איזה סיפור שהוא רוצה. ככה עובדת אמונה, לא?

טז. בדרך חזרה הביתה הוויז הראה לי שעתיים ורבע. התפללתי מכל הלב. קצת אחר כך התווספו לי ארבע דקות. יש לי עוד מה ללמוד.

יז. בשלב השאלות אחד הרבנים שאל אותי איפה אני נמצא במסע היהודי שלי, ועניתי לו שבבית, מתחבא מתחת לשטיח. הם צחקו. אחר כך אמרתי לו שאני נמצא פה, מדבר עם אנשים שקודם ל-7.10 לא הייתי חושב אפילו על לדבר איתם. אני לא יודע כמה זה יהודי, אבל יותר מסע מזה אין.

יח. יום לפני ההרצאה הזאת הכרזתי בפני כל מי שלא רצה לשמוע שאני עוזב את פייסבוק, והפעם באמת, כי התעייפתי מהאלגוריתם והשינויים התכופים בו. בדרך חזרה הביתה חשבתי על זה שזו אכן סיבה מוצדקת, אבל אם הייתי עוזב את פייסבוק כל פעם שהיה נמאס לי מהאלגוריתם אז לא הייתה לי את החוויה הזו עכשיו. אני עדיין שונא את הפוסט הזה, אבל קצת פחות. גם זה משהו. 

איך מקבלים עוד ממני?

מצטרפים לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלי

ומקבלים את הטור השבועי, עדכונים בלעדיים, הנחות שוות ותרגילי כתיבה ישר לטלפון שלכם

קוראים את הספרים שלי

וגם נהנים ממשלוח חינם עד הבית

כותבים איתי ספר

נרשמים לתוכנית הליווי הדיגיטלית שתלמד אותך לתכנן את הספר שלך בשישה שבועות בלבד

מקשיבים לפודקאסט ״מדברים כתיבה״

בינתיים אנחנו במקום השני בהאזנות בקטגוריה שלנו, אבל איתך ניקח את המקום הראשון

הצטרפו לניוזלטר שלי, וקבלו המלצות, הטבות ושלל טקסטים משובחים

תודה על הרשמתך

למה שלא תקראו עוד משהו?

פרשת השבוע

א. ״עומר?״.
״נכון״.
״מדבר הרב ראובן. יש לנו כנס גדול של רבנים מחתנים בעוד חודש, ורצינו שתבוא לדבר איתנו על יהדות״.

שום מילה במשפט הזה לא הגיונית, ולכן כשהוא סיים אותו שאלתי אותו אם הוא התבלבל במספר ואם הוא בטוח שהוא הגיע לעומר הנכון. 
״אתה העומר ברק שכתב את הפוסט ׳אני יהודי׳, נכון?״. 
פאק. זה נכון.

ב. אני שונא את הפוסט הזה. מהמון סיבות. אם אתם לא יודעים על איזה פוסט מדובר, תחילתו בקצת אחרי אוקטובר, כשהגיע לעיני הסרטון של אחת ממפלצות הנוח'בה מתקשר לאביו המפלצתי והגאה וצורח לתוך הטלפון הסלולרי 'אבא! רצחתי עשרה יהודים!'. הסרטון הזה, והעיניים רוויות השנאה והשמחה האדירה שבו, גרמו לי להבין שלא משנה כמה מסובכת ולרוב גם לא קיימת מערכת היחסים שלי עם היהדות, אם הסכין הזו תגיע אלי, אני ארצח כיהודי. וזה גרם לי לתהות – בקול רם ובפייסבוק – אם אולי אני צריך להיות יותר יהודי גם בחיי. זה פוסט של 300 מילה, שמלוות וידאו שלי מדליק נרות שבת עם ילדי ואף אחד מאיתנו לא יודע מה לברך, אז בירכנו את הברכות של חנוכה, שיהיה. לחצתי על פרסם וכמנהגו של האינטרנט לפעמים, מה שקרה אחר כך ידהים אתכם.

ג. הפוסט הזה, כפי שאולי אפשר להבין, התפוצץ. אנשים התקשרו אלי בעיניים דומעות. רבנים מכל הארץ כתבו לי. הוזמנתי לכל כך הרבה ארוחות שבת עד שעשיתי חישוב, ואם הייתי נענה לכל ההצעות שקיבלתי במהלך השבוע אחרי הפרסום שלו היה לוקח לי 11 שנים וחצי כדי להגיע לכולם. כל ערוץ טלוויזיה התקשר. הוזמנתי לשלושה דיונים בכנסת. הלשכה של ראש הממשלה התקשרה. חוויתי כבר כמה טירופים סביב פוסטים במהלך חיי, אבל כזה דבר עוד לא היה.

קראו עוד »

לא רלוונטי

״נו״, היא מסתכלת עלי בהתלהבות, ״אז מה אתה אומר?״.

אני מסתכל עליה. מסתכל על השרטוטים ששרטטה במחברת. איזה משפך הולך לאיזה מוצר, איזה לקוח הולך לאיזה מסלול. אנחנו מכירים מאז שהיינו ילדים וחברים טובים מאז שכשכל החברים שלנו הלכו לאוניברסיטה אנחנו הפכנו למנודים כשהחלטנו להקים כל אחד את העסק שלו. חישוב מהיר שעשינו הוליד שאנחנו עצמאיים כבר 17 שנה. מה ידענו על החיים בגיל 23? לא ידענו כלום. אולי זו הסיבה שבגללה יש לנו עסק.

״נו״, היא מסתכלת בעצמה על השרטוטים שלה ומשהו בעיניים שלה נהיה אפור, ״אז מה אתה אומר?״.

במחברת יש המון מוצרים חדשים שהיא רוצה להשיק השנה. דברים שהיא ראתה בחו״ל שיכולים לעבוד כאן. דברים שהיא ראתה בדמיון שיכולים לעבוד כאן. היא בעלת העסק הכי מוצלחת שאני מכיר, ותמיד הייתה השראה בשבילי לכמה קל היא גורמת לזה להיראות. פעם – ואני מדבר על לפני חודשיים – הייתי נגנב ונדלק מהשרטוטים האלה. עכשיו הם רק עושים לי סחרחורת. הכל נראה לי גדול ומסורבל ולא ברור.

קראו עוד »

גבר הולך לעיבוד

קר לי.

למרות שסוף דצמבר בחוץ, ומולי יושבים אנשים בחולצה קצרה ואחד מהם בכפכפים והילדים שלי ישנים בחדר שלהם בלי שמיכה מרוב שחם להם, אני יושב במרפסת שלי וקופא מקור.

פעם אהבתי קור. בחיי. אני עדיין זוכר את עצמי מדלג ברחובות שיקגו בינואר עם חולצה קצרה ופליז צבאי שחור בזמן שברחובות התחוללה סופת שלגים ומד המעלות באוטו הראה מינוס 17. אני זוכר את עצמי מתרגש משלג עד הברכיים בנסיעה עיתונאית לסיביר ואיך הזעתי בשק שינה באיסלנד כשבחוץ היה מינוס שמונה מעלות. אני זוכר שאמרתי פעם משפטים כמו ״כשהמעלות יורדות למינוס הריאות שלי נפתחות ואני סוף סוף מתחיל לנשום״.

אבל עכשיו יש 18 מעלות בחוץ ואני עם שתי חולצות, סוודר, חלוק ומפזר חום שהוצאתי החוצה והצמדתי אותו לרגל, ואני לא מרגיש שאני נושם מי יודע כמה. 

בראש אני יודע שאני אוהב קור. במציאות אני רועד ושוקל ברצינות להוציא את הגטקעס, שהפעם האחרונה שלבשתי אותם הייתה במישיגן בקור של מינוס 5 מעלות וסופת השלגים הכי מטורפת שהייתי בה אי פעם.

אז אולי תשאלו למה שלא תיכנס פנימה לאיפה שחם, עומר, ואני אענה לכם שיצאתי החוצה כדי להירגע קצת. בשעה האחרונה קפצתי שלוש פעמים מהרעש של המקרר החדש כי חשבתי שהוא אזעקה, מהרעש שעשה החתול בארגז שלו כי חשבתי שזו אזעקה, מהאזעקה של השכנים כי חשבתי שזו אזעקה ומאזעקה מוקלטת ששודרה במפתיע בטלוויזיה כי חשבתי שזו אזעקה. 

זאת אומרת, זו באמת הייתה אזעקה, אבל אתם מבינים למה אני מתכוון.

אפילו השקט נשמע כמו אזעקה. הדמיון ביניהם לא מפסיק להדהים אותי. 

קראו עוד »

אבא, מה עושים עם בריונות?

השבוע עידו נכנס לאוטו עם דמעות ואמר ״אבא, מציקים לי בבית ספר״ וסיפר איך חמישה ילדים הקיפו אותו בהפסקה ודחפו אותו מכל כיוון.

יש דברים שאתה נשבע לעצמך שתדע להגיד לילדים שלך כשתהיה אבא. לרוב המוחלט של הדברים החיים לא הכינו אותי בכלל. אבל לזה? לזה התכוננתי היטב כל החיים, מאז גיל עשר, כשישבתי לבד בהפסקה על הספסל הכי רחוק ומוסתר שאפשר למצוא אחרי ששוב הציקו לי ודחפו אותי בהפסקה. אני ממש זוכר את עצמי מבטיח לעצמי – וכנראה גם מעודד את עצמי – שכשאני אהיה אבא הילדים שלי לא יעברו את זה.

ואני, שהתכוננתי, שמתאמן ומשייף את הנאום כבר שלושה עשורים, נאלמתי דום ולא מצאתי אפילו מילה אחת להגיד.

אני יודע את כל מה שהייתי אמור להגיד לו: שאני אגן עליו. שהכל בסדר. שאבא פה. שאני לא אתן לו לגדול לתוך אותן צלקות שאני מסתובב איתן על הגוף. אבל פתאום הרגע הזה הגיע מבלי שאף אחד הכין אותי לזה, והנה הילד שלי מנגב את הדמעות ומחכה למוצא פיו של אבא שלו, ואבא שלו יושב בכיסא הנהג, פותח וסוגר את הפה, ולא מוציא אפילו צליל.

כי באמת, מה יש לי להגיד?

קראו עוד »

אני פותח וולוג. הפעם באמת

אחרי בר המצווה שלי ביקשתי מההורים שלי רק בקשה אחת: אני רוצה מצלמת וידאו אמיתית.

בגלל שאני יודע שיש בקבוצה הזו גם כמה בני תשחורת שלא מבינים למה פשוט לא צילמתי עם הטלפון, אני אזכיר שבר המצווה שלי הייתה לפני 27 שנה. צילמנו בפילם, הסרטנו על קלטות וידאו ומצלמות וידאו היו המזוודה הענקית והבלתי ניתנת להרמה שאבא שלי היה מביא הביתה בחופשים. עד היום יש לנו כמה סרטונים שלי כילד בכל מיני גינות, ועד היום אני מעריץ את אבא שלי שסחב מצלמת פנסוניק שחורה ועצומה על הכתף רק כדי לתפוס כמה זכרונות.

אבל דור חדש של מצלמות, בהובלת סוני, כזה שכונה camcorder, עשה שמות בעולם מצלמות הוידאו, ותמורת מחיר שערורייתי מאוד של 14,000 שקל גם אתה היית יכול להיות הבעלים הגאה מאוד של המצלמה הקטנה שצילמה באיכות 240 פיקסלים והייתה יכולה להכיל 45 דקות שלמות של וידאו על קלטות VHS קטנות (180 ש״ח הקלטה, אינעל העולם), שנראו אז כמו פלא מודרני. לא פחות.

קראו עוד »

היה שלום, לוזר

אאאלף. ״אבא שלי ממש טוב בארץ עיר״, הוא אלוף הארץ עיר״, עידו מצהיר בפני בן הדוד שלו כשאנחנו מתיישבים לשחק, ואני חייב להודות במלוא הצניעות שהוא לא מאוד טועה. אבא שלו נושא ידע כללי עצום שלא עזר לו בכלום בחיים, מלבד בטריוויה ובארץ עיר.

אלא שכבר כמה שבועות המוח של אבא של עידו ריק.

זאת אומרת, לא בדיוק ריק. למעשה, המוח של אבא של עידו מרגיש קצת כמו מכשירי הווקי טוקי הישנים של פעם: רעש סטטי, מדי פעם עוברת איזו הברה לא ברורה, מעין חצי מחשבה, שאחריה מגיע ״מה?״ וניסיון להבין מה זה היה, ואז שוב רעש סטטי. מה שעובד, עובד על אוטומט. מה שלא עובד, ובכן, לא עובד. כבר כמה שבועות שאני מרגיש שאני שוכח מילים, שוכח מקומות, נתקע באמצע משפט. רותם אומרת שקוראים לזה טפשת מלחמה כמו טפשת הריון, שהמוח כל כך עסוק עד שהוא לא מצליח לתפקד, אבל זה בסדר, בארץ עיר אני אלוף. ארץ עיר זה על אוטומט. את זה אני עדיין יכול לעשות לעשות.

אללללף.

סטופ.

נ׳.

קראו עוד »
תמונה של עומר ברק

עומר ברק

אני סופר, תסריטאי, עיתונאי ומרצה לכתיבה, אם כי לפעמים לאו דווקא בסדר הזה.
את ספר הביכורים שלי, ״לחוץ חתונה״, הוצאתי ב-2017 בהוצאת ״מודן״. בתוך חמישה ימים (שזה שיא ישראלי, אגב) אזלה המהדורה הראשונה של 3,000 עותקים מהחנויות.

לכל המאמרים בבלוג »

כתבות נוספות מהבלוג...

פרשת השבוע

לא רלוונטי

גבר הולך לעיבוד

אבא, מה עושים עם בריונות?

אני פותח וולוג. הפעם באמת

היה שלום, לוזר

כתבות נוספות מהבלוג...

עוד כתבות שאהבתי...​

תמונה של עומר ברק

עומר ברק

אני סופר, תסריטאי, עיתונאי ומרצה לכתיבה, אם כי לפעמים לאו דווקא בסדר הזה.
את ספר הביכורים שלי, ״לחוץ חתונה״, הוצאתי ב-2017 בהוצאת ״מודן״. בתוך חמישה ימים (שזה שיא ישראלי, אגב) אזלה המהדורה הראשונה של 3,000 עותקים מהחנויות.

לכל המאמרים בבלוג »

מצטרפים לניוזלטר שלי ומקבלים את הטור השבועי שלי, הנחות בלעדיות, סדנאות פופ-אפ

וגם 10% הנחה לרכישה ראשונה באתר!

הניוזלטר אינו מכיל ספאם, גלוטן ובוטנים